کاتب

تولید محتوا

کاتب

تولید محتوا

سیر تکامل صنایع اتومبیل در جهان - قسمت دوم

در مطلب قبل ( سیر تکامل صنایع اتومبیل در جهان - قسمت  اول ) به بررسی سیر تکامیل صنعت اتومبیل پرداختیم در این مطلب موضوع را ادامه می دهیم:


نیکلاس اتو یک مهندس آلمانی بود او برای اولین بار با موفقیت توانست یک نمونه کامل از موتو احتراق داخلی را در سال 1876  بسازد. در مورد نیکلاس اتو خوب است بدانید:

او در سال 1832 متولد شد او یک مهندس خود اموخته بود که توانست صنعت خودرو را دگرگون کند. در سال ۱۸۶۱ اولین موتو بنزینی  را اختراع کرد و در سال ۱۸۷۶ اولین موتور درون سوز را تولید کرد. او موتور چهار زمانهٔ اتو و موتور دو زمانهٔ اتو را نیز اختراع کرد. با این که در آن زمان، ایدهٔ ساخت موتورهای چهار زمانه وجود داشت ولی او اولین کسی بود که توانست آن را عملی کند و اولین موتور چهار زمانه را با نام موتور چهارزمانهٔ اتو را ساخت. وی در سال 1891 در کل در گذشت.


این سیستم دارای راندمان بسیار بالاتری بود، چرا که  عمل تراکم سوخت قبل از شروع احتراق، در داخل سیلندر صورت می گرفت. تبدیل سوخت مایع به گاز یکی از نقاط عطف بود و امکان افزایش قدرت و سرعت را ایجاد کرد. البته این تنها مورد در این عصر نبود و نوابغی  در این راه کوشش کردند  تا راه را هموار تر کنند . گوتلیب دایملر که یک مهندس برجسته مکانیک و یک صنعت گر المانی بود  و همچنین کارل بنز که مهندس خودرو و طراح موتور بود تاثیرات شگرفی بر این صنعت گذاشتند.


یکی دیگر از افرادی که در این مسیر اقدامات مهمی را انجام داد امیل لواسور بود او توانست سیستم انتقال قدرت را، که تا آن زمان تسمهای بود، به صورت کلاچ و گیربکس درآورد. به علاوه، سیستم موتور جلو و محرک عقب را طرحی کرد که سالها به عنوان استاندارد اتومبیل مورد استفاده قرار میگرفت.  فرد بعدی که در این راه قدم های بزرگی برداشت  فردریک لنچستر بود .او در سال ،1898 موتور دوسیلندری اختراع کرد که درآن ازگیربکس سیار یا محور محرک  در عوض زنجیر استفاده می شد.


ادامه دارد ....

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.